بررسی انواع آجر براساس نظریات هندسی!

آجر گری مرودشت افزوده ساخت یک نمای آجری پیچیده از نظر هندسی متمایز از طریق یک سیستم تقویت مبتنی بر قصد را بررسی می کند راه‌اندازی AR شامل یک سیستم ردیابی و هدایت بصری است که یک روش ردیابی آگاهانه را با یک رابط کاربری مخصوص صنایع دستی ترکیب می‌کند.

سیستم ردیابی امکان ثبت اشیاء مجزا، در این مورد خاص، آجرها را با دقت بالا در فضای سه بعدی فراهم می کند برای این کار، از تشخیص لبه برای ردیابی و تخمین تدریجی مکان اشیا استفاده می کند.

بنابراین، در گسترش سیستم‌های ساخت واقعیت افزوده اخیراً نشان‌ داده‌ شده، مدل دیجیتال را نه تنها می‌توان به‌ عنوان یک هولوگرام، به‌ عنوان مثال، در «ساخت هولوگرافیک» (Jahn et al. 2019) پیش‌بینی کرد، بلکه داده‌های ساخته‌شده ثبت‌شده اعضای یک سازه در حال ساخت را می توان مستقیماً ثبت کرد و به مدل دیجیتال بازخورد داد.

با توجه به این سیستم ردیابی و ثبت اشیاء بسیار دقیق، خطاها و انحرافات بین داده‌های طبق برنامه و داده‌های ساخته شده را می‌توان در زمان واقعی تخمین زد و دستورالعمل‌های تطبیق‌شده به صورت پویا را می‌توان مستقیماً از طریق رابط کاربری سفارشی به آجر گری ملایر منتقل کرد.

با استفاده از سیستم در ابتدا، این سیستم به عنوان یک سیستم AR پوشیدنی یک نفره در نظر گرفته شده بود، اما به دلیل مشکلات فنی، ناشی از حرکت قابل توجه یک آجرچین، و پنهان کردن نسبی تصویر دوربین توسط دست، این گردش کار باید مورد بازنگری قرار می گرفت.

بنابراین، سیستم به فرآیند دو نفره، آجرکاری و اپراتور گسترش یافت آجرکاری کار ملات و آجر گری نما را بر عهده دارد اپراتور سیستم AR را برای هدایت آجرچین حمل و استفاده می کند هر دو یک صفحه متحرک به عنوان یک پلت فرم تجسم مشترک دارند و در طول فرآیند با هم ارتباط برقرار می کنند.

برای قرار دادن صحیح هر آجر گری دامغان در نمای بنایی مجتمع سه بعدی، آجرکار باید موقعیت سه بعدی (موقعیت و چرخش) هر آجر را نسبت به آجرهای همسایه آن درک کند.

بنابراین، اپراتور مجهز به یک دوربین دستی و یک واحد اندازه گیری اینرسی (IMU) است یک سیستم به اصطلاح “چشم در دست” (Schmalstieg and Höllerer 2016)، برای تعیین پویا کاربر موقعیت علاوه بر این، اپراتور یک جوی استیک قابل حمل را حمل می کند که به عنوان یک دستگاه ورودی حسی استفاده می شود.

عملکردهای نمایش داده شده از طریق یک دستگاه ورودی کاربر جوی استیک به اپراتور اجازه می دهد تا یک آجر از قبل قرار داده شده را بپذیرد، یک آجر را معکوس کند یا یک آجر از قبل پذیرفته شده را حذف کند دو لپ تاپ قابل حمل از هر سیستم AR پشتیبانی می کنند، در حالی که اپراتور لپ تاپ محاسباتی را در یک کوله پشتی حمل می کند.

به دوربین و IMU متصل است و از طریق اترنت از طریق ROS (Quigley et al. 2015) با لپ تاپ دوم که صرفاً برای تجسم استفاده می شود ارتباط برقرار می کند.

این دو فرآیند (محاسبه و تجسم) برای جلوگیری از تأخیر در پردازش و همچنین ارائه یک لپ‌تاپ قابل حمل بدون کابل به اپراتور تقسیم می‌شوند تا به اپراتور اجازه دهد تا آزادانه حرکت کند.

متا داده های محلی از مدل دیجیتالی به درستی از طریق تشخیص شی در فضا لنگر انداخته و با جریان تصویر دوربین پوشانده می شود.

این ترکیب از محرک های مجازی و واقعی در محل بر روی صفحه نمایش نصب شده 27 اینچی تجسم می شود برای تشخیص و اندازه گیری پویا موقعیت سه بعدی و چرخش آجرها، سیستم AR از تشخیص لبه برای ردیابی و تخمین تدریجی مکان ویژگی های ساختار بنایی استفاده می کند.

  • منابع:
    1. Augmented bricklaying
  • تبلیغات: 
    1. سقوط قیمت سکه و دلار در اسفندماه
    2. استفاده افراد مشهور از روبالشی‌های ابریشمی
    3. نکات طلایی برای میلیاردر شدن
    4. مادری که با فلفل توانست جان دخترش را نجات دهد اما…