بسیاری از زنان به دلیل بارداری، زایمان، قاعدگی و عوامل دیگر از کمبود آهن رنج می برند به همین دلیل پزشکان و متخصصان تغذیه خوردن زیتون تک نفره را برای بالا بردن سطح آهن و افزایش تولید انرژی توصیه می کنند.

زیتون سبز حاوی عناصر فعال برای تولید آنزیم ها و تقویت و تقویت سیستم ایمنی است که به جلوگیری از بسیاری از بیماری ها کمک می کند.

بروز حملات قلبی با سطح کلسترول، اکسیداسیون رادیکال های آزاد در بدن، آسیب به رگ های خونی و تجمع چربی در رگ ها مرتبط است.

زیتون سبز حاوی آنتی اکسیدان است و در نتیجه از بیماری قلبی جلوگیری می کند.

از سوی دیگر، زیتون سبز فاقد چربی های مضر است و سرشار از چربی های اشباع نشده است که خطر تصلب شرایین یا افزایش کلسترول را کاهش می دهد.

زیتون

مطالعات نشان داده است که چربی های غیر اشباع باعث کاهش وزن می شوند، بنابراین مصرف روغن زیتون به سوزاندن چربی در سلول های چربی کمک می کند و در نتیجه از شر چربی های شکم خلاص می شود و حساسیت به انسولین را کاهش می دهد.

روغن زیتون را به طور منظم مصرف کنید تا به کاهش وزن و سوزاندن کالری کمک کند.

زیتون سبز دارای خواص ضد التهابی است که از بدن در برابر رشد سرطان محافظت می کند، همچنین دارای اثر ضد سرطانی بر روی سینه، ریه، پوست و روده بزرگ است.

زیتون سبز سرشار از عناصر ضد حساسیت است و واکنش سلول ها به هیستامین را کاهش می دهد.

 مشخص است که تولید بیش از حد این سلول ها باعث واکنش های آلرژیک می شود.

 زیتون همچنین به دلیل خواص ضدالتهابی که دارد گردش خون را بهبود می بخشد، جریان خون را افزایش می دهد و به کاهش اثرات آسم کمک می کند.

در نهایت، روغن زیتون مطمئنا برای پوست و مو مفید است، زیرا ویتامین E موجود در زیتون از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند و از پیری زودرس و سرطان پوست محافظت می کند. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *