بزرگترین نوع زیتون خام در بازار به نام زیتون الاغی شناخته می شود، در حالی که کوچکترین نوع آن گلوله نام دارد.

شاخه زیتون به عنوان نماد صلح در سراسر جهان استفاده می شود. در زمان های قدیم مردم برای اعلام آتش بس شاخه های زیتون را نشان می دادند. سازمان ملل متحد و چهار ایالت آمریکا شاخه های زیتون بر روی پرچم خود دارند.

از شاخه های زیتون در بازی های المپیک در دوران باستان نیز استفاده می شد. در گذشته از آنها برای ساخت تاج برای برنده المپیک استفاده می شد و این سنت در بازی های المپیک آتن در سال 2004 احیا شد.

زیتون میوه ای مغذی با فواید بسیاری برای سلامتی است. آنها منبع بسیار خوبی از چربی های سالم هستند و سرشار از آهن، کلسیم، مس و ویتامین E هستند. این حقایق تغذیه ای در مورد خوردن زیتون به شما کمک می کند تا در مورد این میوه بیشتر بدانید.

زیتون یک میوه غیر معمول است زیرا دارای محتوای چربی بالایی است. چربی را به شکل اسیدهای چرب مانند اسید اولئیک و اسید پالمیتولئیک تجزیه می کند.

زیتون

اسید اولئیک فراوان ترین چربی زیتون است، اما این جزء دارای چندین فواید برای سلامتی است.

زیتون همچنین سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. زیتون حاوی مقادیر زیادی ویتامین E و K و مقدار کمی ویتامین B، کلسیم و آهن است.

زیتون حاوی ترکیبات فنلی تیروزول مانند اولئوروپئین و اولئوکانتال است. این ترکیبات مسئول ایجاد طعم تلخ به زیتون خام هستند.

این ترکیبات، اولئوروپئین و اولئوکانتال و مشتقات هیدروکسی تیروزول موجود در زیتون، قوی ترین آنتی اکسیدان های موجود در طبیعت هستند. آنها نقش حیاتی در مبارزه با سرطان دارند.

بررسی‌ها در منطقه مدیترانه نشان می‌دهد که افراد در آنجا کمتر مستعد ابتلا به بیماری عروق کرونر و سکته هستند، زیرا اسیدهای چرب تک اشباع به پیشگیری از چنین بیماری‌هایی کمک می‌کنند.

میزان کمتر پوکی استخوان یا کاهش توده استخوانی در دریای مدیترانه نسبت به کشورهای اروپایی باعث شده است که دانشمندان پیشنهاد کنند که زیتون ممکن است از سلامت استخوان نیز محافظت کند.

ثابت شده است که خوردن مغز زیتون باعث افزایش سطح گلوتاتیون خون در بدن می شود. این یک آنتی اکسیدان قوی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *