سرشار از فیبر آن می تواند شاخص گلیسمی ظروف را برای افراد مبتلا به بیماری هایی مانند دیابت کاهش دهد، زیرا مصرف دو تا سه بار در هفته به پیشگیری و کنترل بیماری کمک می کند.

ارزش افزوده‌ای که آن را از برنج گلنوش قرمز سنتی متمایز می‌کند، غنی بودن آن از پلی‌فنول‌ها با اثر آنتی‌اکسیدانی عالی است که به آن تغذیه مضاعفی می‌دهد.

این یک غذای بسیار پرکاربرد است، از غذاهای سرد مانند سالاد گرفته تا غذاهای گرم مانند خورش، سرخ کردنی… فقط باید در نظر داشته باشید که چون غلات کامل است به زمان بیشتری برای پخت نیاز خواهید داشت.

یا بگذارید روز قبل خیس بخورد.

مانند بقیه برنج سبوس دار، آن را با آب جوش حدود 30 دقیقه می پزند یا بخارپز می کنند.

زمان پخت طولانی تر است، مانند تمام محصولات غلات کامل، برنج یا سایر غلات.

برنج

رنگ مشخص آن بر روی ظرف تأثیر می گذارد و آن را به یک دستور غذای زیبا و متفاوت تبدیل می کند.

این یک برنج قهوه ای عالی به عنوان یک غذای جانبی برای لذت بردن از طعم های لذیذ غذاهای مکزیکی یا غذاهای سنتی چینی است. بهترین چیز این است که مقداری برنج قرمز آماده در یخچال داشته باشید، بنابراین می توانید هر دستوری را تهیه کنید و آن را با یکی از غنی ترین، همه کاره ترین و مورد علاقه ترین تزیینات در بسیاری از خانه ها همراه کنید.

طعم آن بسیار مطبوع است، تندتر از برنج سفید با کمی آجیل مخصوصا گردو.

برای طعم دادن به آن قبل از پختن آن را کمی برشته کنید.

با کمی روغن زیتون فرابکر، سیر خلال شده را با برنج در همان قابلمه ای که می خواهیم بپزیم تفت می دهیم، یک لیوان شراب سفید اضافه می کنیم و وقتی تبخیر شد دو برابر برنج آب اضافه می کنیم.

تمام اسیدهای آمینه ضروری به جز لیزین را دارد، بنابراین توصیه می شود آن را با حبوبات، سایر غلات یا مغزها ترکیب کنید تا یک پروتئین کامل به دست آورید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *