تشک مسافرتی عظیم صنعتی که جان دختر 7 ساله ای را نجات داد

تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌ها تشک مسافرتی عظیم صنعت خود را تبلیغ می‌کنند و ادعا می‌کنند که در نتیجه ممکن است بتوانند کیفیت خواب و کیفیت زندگی را بهبود بخشند و وانمود می‌کنند که تشک‌هایشان «تشک‌های ارتوپدی» با خواص درمانی هستند.

با این حال، چنین ادعاهایی با شواهد کافی پشتیبانی نمی شوند.

به نظر می رسد سفتی تشک نقش اصلی را ایفا می کند زیرا مطالعات مختلف نشان می دهد که سطوح متوسط سفت ممکن است به طور موثر درد را در افرادی که از کمردرد شکایت دارند کاهش دهد.

چندین مطالعه در ادبیات با هدف ارزیابی اینکه کدام تشک می تواند بهترین تشک برای جلوگیری از کمردرد و بهبود خواب و کیفیت زندگی باشد، انجام شده است.

تشک

با این حال، فقدان یافته های یکسان نشان می دهد که تحقیقات بیشتر در مورد این موضوع ضروری است. بنابراین، هدف این بررسی ارزیابی مطالعات موجود است تا بفهمیم کدام تشک می‌تواند به طور موثر کمردرد را کاهش دهد یا از شروع آن جلوگیری کند.

به این ترتیب، متخصصان مراقبت های بهداشتی قادر خواهند بود نوع صحیح تشک را برای محدود کردن یا اجتناب از علائم کمردرد به بیماران توصیه کنند و از این طریق مزایایی از نظر کیفیت زندگی برای آنها فراهم کنند.

مطالعات انجام شده بین سال های 2000 و 2019 در بررسی فعلی گنجانده شده است. تشک های تجزیه و تحلیل شده در مطالعات مورد بررسی توسط گروه تحقیقاتی ما، طبق کمیته استانداردسازی اروپا (2000) به عنوان نرم، متوسط، سفت یا سفارشی برای جلوگیری از خوابیدن به پشت طبقه بندی شده اند.

پایگاه های داده جستجو شده عبارتند از کتابخانه کاکرین، PubMed (بایگانی های زیست پزشکی دیجیتال و علوم بهداشتی مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده)، Google Scholar، Web of Science و Scopus.

انتخاب عبارات جستجو برای مطابقت با ابزارهای جستجوی هر پایگاه داده، با استفاده از عبارات MeSH برای جستجو در پایگاه های داده Science Direct، PsycINFO، EMBASE، PubMed، Google Scholar، Web of Science، Scopus و Cochrane Collaboration طراحی شده است. عبارات زیر به عنوان توصیف کننده استفاده شد: تشک و ارگونومی، تشک و درد، تشک و ستون مهره، تشک و خواب، تشک و کیفیت زندگی.