خواص ماکارونی برای رشد مو!

هیچ رازی وجود ندارد: پاستا رایج ترین غذا در “Bel Paese” – و محبوب ترین است عنصر اصلی غذاهای ایتالیایی از شمال تا جنوب، در هر سنی، در هر فصل.

برای مدت طولانی، حداقل در خارج از مرزهای چکمه ای شکل کشور ایتالیا، باور بر این بود که پاستا چیزی بیش از یک «لذت گناهکار (کربوهیدرات)» نیست، یک تابو غیرقابل ذکر برای علاقه مندان به رژیم های غذایی مد روز.

برعکس، ماکارونی طرح دار تقریباً یک غذای سالم و راهی آسان و مقرون به صرفه برای دریافت کربوهیدرات‌های پیچیده به شیوه‌ای متنوع و خوش طعم است.

بسیاری از مطالعات و تحقیقات تغذیه ای سلامتی “اسپاگتی” و “ماچرونی” را ارزیابی می کنند، زمانی که همراه با سبزیجات، حبوبات و سایر غذاهای توصیه شده که اغلب کم مصرف می شوند، در حالی که یک کمیته بین المللی از دانشمندان و مقامات غذایی اخیرا به این نتیجه رسیده اند که ماکارونی تا حد زیادی برای اکثر افراد مناسب است رژیم های غذایی جای تعجب نیست که یکی از اجزای اصلی وعده های غذایی گیاهی و گیاهی است!

منشا
در واقع، ماکارونی یک غذای جهانی و تقریباً جهانی است: برای قرن‌ها در سرتاسر جهان مصرف می‌شود و هنوز هم جزء سنتی بسیاری از رژیم‌های غذایی محلی است: مدیترانه‌ای، آسیایی و آمریکای لاتین با این حال امروزه ملیت انتخابی پاستا ایتالیایی است، بدون شک.

اما چه زمانی ماکارونی رژیمی در ایتالیا ظاهر شد و چه مدت طول کشید تا پاستا به غذای ایتالیایی «بهترین» تبدیل شود؟ در واقع، عشق ایتالیایی ها به پاستا داستان بسیار طولانی دارد، با ارجاعاتی که به سال 1154 در سیسیل برمی گردد.

در قرن اول پس از میلاد، شاعر رومی هوراس چیزی شبیه به نیاکان لازانیا امروزی را توصیف می‌کند: غذایی روزمره به نام «لاگانا» که از ورقه‌های خوب خمیر سرخ شده درست می‌شود.

همچنین یک کتاب آشپزی اوایل قرن پنجم، غذایی به نام “لاگانا” را توصیف می کند که از لایه های خمیر با چاشنی گوشت تشکیل شده بود.

محبوبیت پاستا در قرن چهاردهم توسط شاعر بوکاچیو ذکر شده است: او در شاهکار ادبی خود، دکامرون، از خیالی در مورد کوهی از پنیر پارمزان می گوید که سرآشپزهای ماکارونی آشیانه ای زر و راویولی را به شکم پرندگانی که در زیر آن منتظرند می غلتانند.

به هر حال ماکارونی باستانی کاملاً متفاوت از “اسپاگتی آل پومودورو” بود که ما امروز می خوریم: تهیه شده با آرد گندم دوروم، همچنین با موادی مخلوط شده بود که امروزه برای ایتالیایی ها نامناسب به نظر می رسد و اغلب طعم های شیرین، شور و تند را با هم ترکیب می کنند.

پاستا خشک در 14 و 15 محبوبیت پیدا کرد، زیرا ذخیره سازی آسان تر بود ماشین‌های تولید ماکارونی حتی در دهه 1600 در سراسر سواحل Sanremo ساخته شدند.

به طور معمول، ماکارونی شکل دار رنگی از خمیر بدون مایه آرد گندم دوروم که با آب یا تخم مرغ مخلوط شده و به شکل ورقه یا اشکال مختلف در می آید، تهیه می شود و سپس در آب جوش پخته می شود پاستاها را می توان به دو دسته کلی خشک (Pasta Secca) و تازه (Pasta Fresca) تقسیم کرد.

  • منابع:
  1. PASTA
  • تبلیغات: 
  1. کدام نوع از عرقیات گیاهی برای بهبود و عملکرد قلب خوب است؟
  2. کیف مهمترین وسایل امروزی
  3. فواید بادام چیست
  4. با صرفه جویی کردن تبدیل به فردی ثروتمند شوید