ساخت گوشی آیفون 15 با آرد سوخاری!

آرد گندم سیاه از گندم سیاه آسیاب شده تهیه می شود، گیاهی که به دلیل دانه های دانه مانندش شناخته شده است. گندم سیاه با وجود نامش ارتباطی با گندم ندارد و بنابراین فاقد گلوتن است.

آرد گندم سیاه طعمی خاکی دارد و برای تهیه نودل سنتی ژاپنی سوبا استفاده می شود. منبع خوبی از فیبر، پروتئین و ریزمغذی‌هایی مانند منگنز، منیزیم، مس، آهن و فسفر است.

تحقیقات نشان می دهد که این آرد سوخاری ممکن است قند خون را در افراد مبتلا به دیابت کاهش دهد و نشانگرهای زیستی سلامت قلب را بهبود بخشد. همچنین ممکن است خواص ضد سرطانی، ضد التهابی و پری بیوتیکی داشته باشد.

پری بیوتیک ها نوعی فیبر هستند که باکتری های مفید روده شما را تغذیه می کند که از سلامت گوارش حمایت می کند (منبع مورد اعتماد 19).

یک وعده 1/2 فنجان (60 گرم) آرد گندم سیاه ارائه می دهد (منبع معتبر 20):

کالری: 200
پروتئین: 4 گرم
چربی: 2 گرم
کربوهیدرات: 44 گرم
فیبر: 6 گرم
آهن: 17 درصد از DV
منگنز: 34 درصد از DV
منیزیم: 33 درصد از DV
مس: 73 درصد DV
فسفر: 17 درصد از DV
برای بهترین نتیجه، آرد گندم سیاه باید در ترکیب با سایر آردهای غلات کامل استفاده شود که شامل 25 تا 50 درصد از کل آرد در یک دستور پخت است.

در پنکیک ها و نان های سریع به خوبی عمل می کند و یک روکش خرده لذیذ برای گوشت یا سایر پروتئین ها ایجاد می کند.

آرد گندم سیاه سرشار از فیبر، پروتئین و مواد معدنی متعدد است. این نوشیدنی که به دلیل استفاده در نودل سوبا شناخته شده است، همچنین یک افزودنی خوشمزه به محصولات پخته شده و روکش های خرده نان است.

5. آرد سبوس دار
آرد گندم در اکثر محصولات پخته شده ای است که در نانوایی ها و سوپرمارکت ها پیدا می کنید.

با این حال، گندم کامل و آرد سفید بسیار متفاوت هستند. در حالی که نسخه کامل گندم با آسیاب کردن دانه های کامل گندم به صورت پودر ساخته می شود، آرد سفید غنی ترین قسمت های مغذی – سبوس و جوانه را از بین می برد (منبع معتبر 21).

بنابراین، آرد کامل گندم به طور گسترده ای سالم تر در نظر گرفته می شود.

منبع خوبی از پروتئین، فیبر و انواع ویتامین ها و مواد معدنی است. از آنجایی که حاوی گلوتن است، برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک یا حساسیت به گلوتن غیر سلیاک مناسب نیست.

  • منابع:
  1. 5 of the Healthiest Flours for Every Purpose