فواید بی نظیر کیک در جلوگیری از خطر ابتلا به دیابت!

نکته جذاب این است که در سال 91 دادگاهی به نام کیک مغزدار وظیفه جداسازی کیک از انواع شیرینی را بر عهده داشت در این دادگاه، شرکت مک وی ادعا کرد که کالای او نوعی کیک است و مردم نباید آن را بیسکویت بنامند.

به همین دلیل، او مجبور به پرداخت مالیات نیست در واقع، بیسکویت ها در آن زمان به عنوان یک غذای غنی در نظر گرفته می شدند از سوی دیگر، سازمان مالیات بریتانیا این ادعا را رد کرد.

در پایان مجمع، مک ویتیس برنده شد و توانست تفاوت عمده بین کیک و بیسکویت را شرح دهد شرکت اعتقاد داشت که اگر کیک را برای مدت طولانی کنار بگذارید، خشک می شود اما با گذشت زمان بیسکویت ها نرم می شوند با اعلام این دلیل توانست دربار را فتح کند.

نام فارسی کیک که می گوییم مستقیماً از کلمه انگلیسی «کیک» گرفته شده است خود کلمه انگلیسی از نروژی باستان الهام گرفته شده است که خود از آلمان غربی الگوبرداری شده است از سال 1300 بعد از میلاد کلمه کیک در فرهنگ لغت انگلیسی تعبیر شد که قبل از آن نام کیک کاکا یا کوکو بود.

تاریخچه پخت کیک
به گفته باستان شناسان، هزاران سال پیش مردم به روش های مختلف کیک اسفنجی خیس تهیه می کردند از اواسط قرن 18 به بعد، آنها تصور می کردند که کیک ها طعم شیرین، سبک و اسفنجی دارند پخت و تهیه کیک از نان می آید و به همین دلیل تاریخ کیک با نان آمیخته شده است.

مهم ترین عنصری که کیک را از نان متمایز می کند مخمر است نانواها از آن در تهیه نان استفاده می کنند، اما ماده اولیه اصلی برای پخت کیک نیست در سال 1727 برای اولین بار کتاب آشپزی منتشر شد که طرز تهیه کیک را نیز توضیح می داد در دستورالعمل کیک در این کتاب آمده است که اگر بیش از حد تخم مرغ روی ترکیب کیک بمالید، دیگر نیازی به استفاده از مخمر نیست.

با گذشت زمان و گسترش صنعت فرهای غذایی، کیفیت کیک ها نیز هر روز بیشتر و بیشتر می شد در سال 1780 برای اولین بار کوره های فرداری ساخته شد که پخت کیک بسیار ساده تر از قبل به دست می آمد در آغاز قرن نوزدهم، مردم نوع دیگری از کیک بستنی یخچالی پختند.

این نوع کیک به کیک پوند معروف بود دلیل اصلی نامگذاری کیک پوند این بود که تمام مواد موجود در آن 1 پوند یا 453 گرم وزن داشت حدود هشت تخم مرغ باید روی کیک گذاشته می شد تا وزن تخم مرغ ها به یک پوند برسد ترکیب و مخلوط کردن مواد کیک پوند بسیار پیچیده بود و استفاده از زمان، ترکیب این مواد را بدون افراد با استقامت فیزیکی بالا تقریبا غیرممکن می کرد.

آخرین اقدام در پخت کیک های خوش طعم، تولید مواد شیمیایی بود در اواسط دهه 1790، آمریکایی ها برای اولین بار از ماده ای به نام کربنات پتاسیم برای تهیه کیک استفاده کردند.

با دور زدن زمان، جوش شیرین در دهه 1840 تولید شد که عملکرد بسیار سریعتری نسبت به مخمرها داشت با بهره گیری از جوش شیرین، کیک بستنی ساده در زمان کوتاه تری پخته شد با ساخت بکینگ پودر در سال 1850، آنها توانستند بافتی نرم و اسفنجی در کیک ایجاد کنند و کیک های خوشمزه و شیک تری بپزند.

  • منابع:
    1. The History of cakes
  • تبلیغات: 
    1. نحوه ساخت انواع مبلمان
    2. تاثیر روتختی بر بدن انسان
    3. تولید انواع مدل از پشم شیشه
    4. دانشجویان چینی موفق به اختراع چمدان هوشمند شدند!