مردی که با خوردن جیوه بینایی خود را از دست داد!

معادن فعال جیوه در چین و قرقیزستان قرار دارند ذخایر قابل توجه سینابار در الجزایر، استرالیا، چین، شیلی، قرقیزستان، پرو، روسیه، اوکراین و ایالات متحده و غیره قرار دارند چین، جمهوری قرقیزستان، روسیه، اسلوونی، اسپانیا و اوکراین بیشترین منابع تخمینی 600000 تن جیوه جهان را دارند سایر منابع جیوه کالا شامل جیوه بازیافت شده از طریق برنامه های بازیافت است.

 

از گذشته تا به امروز افراد از جیوه قرمز در تلفن قدیمی استفاده می کنند، بررسی های زمین شناسی ایالات متحده نشان می دهد که جیوه به عنوان یک کالای معدنی اولیه در ایالات متحده از سال 1992 استخراج نشده است، اما همچنان به عنوان یک محصول جانبی در سایر فعالیت های معدنی و استخراج گاز طبیعی به دست می آید.

برآوردهای فعلی حاکی از آن است که بیش از نیمی از رسوبات جیوه در رادیو ضبط قدیمی جیوه دار استفاده می شود. به همین ترتیب، آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) تخمین می زند که حدود یک چهارم از انتشار جیوه از نیروگاه های زغال سنگ ایالات متحده در داخل ایالات متحده به هم پیوسته رسوب می کند و مابقی وارد جو جهانی می شود.

اگرچه انتشارات هوا منبع قابل توجهی از آلودگی جهانی جیوه است، چرخه جیوه در محیط نیز از منابع طبیعی و همچنین از انتشار جیوه مورد استفاده در محصولات و سایر فرآیندهای صنعتی ناشی می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد جیوه در پنکه قدیمی با ما همراه باشید.

ایالات متحده میزان انتشار جیوه جوی خود را در طول دهه گذشته به نصف کاهش داده و به حدود 100 تن در سال رسانده است و انتظار می‌رود این رقم تا سال 2020 دوباره به نصف کاهش یابد.
جیوه مورد استفاده در محصولات از 2000 تن متریک در سال 1980 به 245 متریک تن در سال 2001 کاهش یافته است – تقریباً 90 درصد کاهش.

به عنوان مثال، با حذف جیوه در باتری های دکمه ای تا سال 2011، پیشرفت های داخلی همچنان ادامه دارد.
حدود 70 درصد از ذخایر جیوه ایالات متحده متعلق به دولت فدرال (به ویژه وزارت دفاع و وزارت انرژی) است این ذخایر در حال حاضر در انبارهای طولانی مدت هستند و برای استفاده هایی که می تواند منجر به آلودگی بیشتر محیط زیست شود، در دسترس قرار نخواهند گرفت.

از آنجایی که ایالات متحده استخراج اولیه جیوه را در سال 1992 متوقف کرد، تمام جیوه ای که اکنون از ایالات متحده تامین می شود، از منابعی که از نظر زیست محیطی ارجحیت دارند، مانند جیوه بازیافتی و جیوه ای که به عنوان محصول جانبی در سایر فعالیت های استخراج به دست می آید، تامین می شود.
اطلاعات بیشتر در مورد جیوه در تلویزیون قدیمی سونی را می توانید در این مقاله بدست بیاورید.
ایالات متحده نقش رهبری را در مجامع بین المللی برای رسیدگی به خطرات جیوه ایفا می کند: ماهی تن [U.S. تصویر دولتی]

ایالات متحده طرف توافقنامه، پروتکل فلزات سنگین کنوانسیون آلودگی هوای فرامرزی دوربرد است که هدف آن کاهش انتشار جیوه در آمریکای شمالی و اروپا است.
کانادا و ایالات متحده از طریق استراتژی دو ملیتی سموم دریاچه های بزرگ، استفاده عمدی و انتشار جیوه را کاهش می دهند. از سال 2006، ایالات متحده قبلاً به هدف کاهش 50 درصدی استفاده عمدی از جیوه و کاهش 50 درصدی در انتشار جیوه انسانی که در این استراتژی تعیین شده بود، دست یافته بود.

  • منابع:
  1. Mercury: Why is Mercury an Important International Issue?
  • تبلیغات: 
  1. تصاویر جالبی از فرار یک زندانی از راه لوله پلی اتیلن!
  2. الیاف بافته شده در لباس جودوکار از طلا بود!!
  3. مناظره دو رقیب سرسخت در کشور برزیل با توهین شروع شد!
  4. با پوشیدن کت دیگر سردتان نمیشود