ویژگی های سنگ کوارتز روتیل

ریشه نام این سنگ از یونان باستان krustallos به معنی یخ، اشاره به این واقعیت است که کوارتز یخی است که توسط خدایان تشکیل شده است.

ترکیب شیمیایی: سیلیکون دی اکسید SiO2
سختی: 7
سیستم کریستالی: لوزی
سپرده(ها): در سراسر جهان بسیار زیاد است
رنگ(ها): از بژ کم رنگ تا مشکی، عمدتا قهوه ای و قهوه ای، و با قسمت های شفاف
محصولات مرتبط با سنگ کوارتز روتیل را ببینید

سنگ کوارتز روتیل، تاریخچه آن، منشأ و ترکیب آن، خواص و فضیلت های آن در لیتوتراپی
کوارتز روتیل یک سنگ انرژی زا و انرژی زا است که برای شروع های جدید و ایجاد تصمیمات جدید بسیار مفید است. فضیلت های باورنکردنی این سنگ فوق العاده را در لیتوتراپی کشف کنید.

سنگ روتایل

تاریخچه سنگ کوارتز روتیل

در سال 1803، آبراهام گوتلوب ورنر، کانی شناس و زمین شناس آلمانی، روتیل را برای اولین بار توصیف کرد که نامش از لاتین “Rutilus” به معنای قرمز گرفته شده است صادرات سنگ زیاد است. در واقع، برخی از نمونه ها با رنگ قرمز شدید به دلیل تیتانیوم تشکیل دهنده آن مشخص می شوند. کریستال‌های کوارتز روتیل شده از دوران باستان شناخته شده‌اند و عمدتاً به عنوان سنگ‌های زینتی استفاده می‌شوند. گنجاندن سوزن‌های طلایی و رنگ‌های گرمی که این ورزش کریستالی از دیرباز باعث شده آن را به عنوان سنگی که نور خورشید را به دام می‌اندازد در نظر گرفته شود.

سوزن های طلایی که بر روی سنگ نقش بسته اند، نام مستعار “موی فرشته”، “موی ناهید”، “تیر کوپید” یا “تیر عشق” را به آن داده اند. ما به راحتی می توانیم حدس بزنیم که این سنگ در قرن نوزدهم برای ساخت جواهرات مجلل استفاده شده است. اجزای گرافیکی آن همچنان ظاهری منحصر به فرد و مد روز به آن می بخشد. ما چندین قرن است که از قدرت های مفید این کوارتز بر روی بدن و ذهن آگاه بوده ایم. در زمینه لیتوتراپی به عنوان یک اکسیر برای مصرف روزانه، به عنوان سنگ در حالت طبیعی یا جلا در جلسات درمانی و به عنوان جواهرات محافظ استفاده می شود. ارتعاشات مثبت آن از بسیاری از جنبه های زندگی روزمره محافظت می کند.

منشاء و ترکیب سنگ کوارتز روتیل

این ماده معدنی عمدتاً از تیتانیوم (TIO2) تشکیل شده است که به آن شفافیت و استحکام آن را می بخشد. در داخل ما اجزایی از آهن، تانتالیوم، نیوبیم، وانادیوم و قلع پیدا می کنیم که سایه های مختلف آن را تعیین می کند. این کوارتز در طول تبلور با روتیل پوشیده شده است که نوعی سوزن طلایی در قلب کریستال ها ایجاد می کند. این کریستال سنگی طبیعی اغلب شفاف است و در دمای بالا به شکل یک سیستم کریستالی لوزی وجهی شکل می گیرد به همین علت جز سنگ قیمتی حساب می شود.

سنگ روتایل

انواع سنگ های صادراتی ایران

سنگ کوارتز روتیل شده سنگی جامد با سختی 7 از 10 در مقیاس Mohs و وزن مخصوص 2.65 است. استحکام آن آن را به سنگی با طول عمر طولانی تبدیل می کند، هم در حالت طبیعی و هم یک بار برش خورده و صیقلی. سنگ‌های کوارتز روتیل شده در همه اندازه‌ها، به‌ویژه در جواهرات یافت می‌شوند. ترکیب آن به آن رنگ های عالی برای خلق جواهرات اصلی و ظریف می دهد. از لایه های معدنی استخراج می شود که ذخایر آن در چهار گوشه جهان قرار دارد. آنها در آمریکای لاتین و همچنین در ایالات متحده آمریکا، اروپا و آسیا یافت می شوند.