خرمای خاصویی بهبهان می تواند به طور بالقوه به کاهش علائم SAR کمک کند.

طبق مطالعه ای که در سال 2012 انجام شد، خرما ممکن است تأثیر مثبتی بر SAR (رینیت آلرژیک فصلی) داشته باشد، وضعیتی که تقریباً 30 میلیون نفر را تنها در ایالات متحده تحت تأثیر قرار می دهد.

مطالعه منتشر شده در Inflammatory Research نشان داد که ایمونوتراپی با نخل خرما در کاهش چندین نشانگر التهاب در بیماران مبتلا به رینیت آلرژیک موثر است.

خوردن خرما ممکن است به تقویت زایمان طبیعی و همچنین تسهیل زایمان دیررس برای زنان باردار کمک کند. مطالعه‌ای در سال 2017 که در مجله زنان و زایمان منتشر شد، نشان داد که 154 زن باردار، زمانی که خرما داده می‌شود، نیازی به القای پروستاگلاندین و اکسی توسین برای زایمان ندارند.

خرما

خرما همچنین هیچ گونه اثر نامطلوبی بر روی مادر و کودک نداشت. مطالعه دیگری نشان داد که خوردن 6 خرما در روز به مدت 4 هفته قبل از زایمان به طور قابل توجهی نیاز به القای زایمان را کاهش می دهد.

خرما سرشار از قندهای طبیعی مانند گلوکز، فروکتوز و ساکارز است. انرژی بالای موجود در آنها را می توان به این میزان قند بالا نسبت داد. تخمین زده می‌شود که بسیاری از مردم در سراسر جهان زمانی که احساس بی‌حالی یا تنبلی می‌کنند خرماهای طبیعی کم‌چرب را برای یک میان‌وعده سریع بعد از ظهر می‌خورند تا به افزایش سریع سطح انرژی کمک کنند.

اغلب وقتی در باشگاه، بیرون از خانه یا حتی روی یک دستگاه کششی در خانه ورزش می کنید، احساس خستگی می کنید. مطالعه ای که در مجله بین المللی علوم غذایی و تغذیه منتشر شده است نشان می دهد که خرماهای غنی از مواد مغذی ضروری ممکن است به شما کمک کند تا انرژی خود را بلافاصله بازیابی کنید.

افرادی که پیرو اسلام هستند و روزه می گیرند با خوردن آن همراه با آب روزه خود را افطار می کنند. این همچنین به جلوگیری از پرخوری غذا پس از پایان روزه کمک می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *