کاربرد لیمو عمانی در دفع سنگ کلیه!

لیسبون: این رقم پر بازدهی است که در کالیفرنیا، استرالیا، آرژانتین و پرتغال رشد کرده و نام آن از آنجا آمده است میوه ها دانه دار هستند و در غیر این صورت شبیه اورکا هستند اما با مامیلا مشخص برخلاف درختان اورکا، درختان لیسبون دارای تاج پوشش متراکمی هستند.

از این رو آسیب یخبندان معمولاً در لیسبون کمتر از اورکا در شرایط کالیفرنیا و سایر مناطقی است که یخبندان دارند مشابه اورکا، پوست صاف اما ضخیم، میوه متوسط ​​درشت، بیضی شکل، لیمو عمانی بسته بندی در زمان بلوغ، دانه دار، آبدار، که در استرالیا رشد می کند.

• لیمو آسام (مطوط نپالی): میوه در دسامبر و ژانویه بالغ می شود، تقریباً بدون دانه، در طول سال شکوفا می شود، میوه ای مستطیلی تا بیضی شکل، 10-15 سانتی متر طول و 3-4 سانتی متر عرض، نوک پستانضخامت پوست میوه متوسط، محور مرکزی تا حدی پر یا توخالی است.

• لیمو باراماسی: بدون دانه، متوسط، پوست ضخیم متوسط، میوه گرد، آبدار، TSS 5.5-6 درصد، اسید 2 تا 3 درصد، طعم خوب، درختان در تمام سال میوه تولید می کنند لیمو عمانی خانگی همچنین در شرایط وحشی در امتداد کوهپایه های هیمالیا رشد می کند.

مزارع در مقیاس کوچک در پنجاب و هیماچال پرادش (هند) وجود دارد میوه متوسط ​​تا بزرگ (250-400 گرم)، قطر 7 تا 8 سانتی متر، طول 9 تا 11 سانتی متر، پوست صاف با شیارهای خفیف، مستطیلی تا بیضی شکل با نوک پستان در راس، یقه کم در انتهای ساقه، ضخیم متوسط 6-7 میلی متر) پوست، آب میوه 24-25 درصد، دانه (40-55)، 11-12 بخش، گوشت درشت بافت سفید، محور توخالی، TSS 7 درصد، اسیدیته 5.5 درصد.

لیمو عمانی تازه: میوه بدون دانه، بیضوی تا تخم مرغی با نوک پستان در راس، پایه گرد، پوست صاف، نازک، محور توخالی، بخش های 10-13، پالپ زرد روشن و آبدار است، در نوامبر و ژانویه بالغ می شود.

گونه ای که به طور گسترده در ناحیه نائینتال در ایالت اوتارانچال، هند و مناطق اطراف آن در شمال هند رشد می کند وزن میوه 90-100 گرم، طول میوه 6.7-7.0 سانتی متر، عرض (قطر) 5.6 سانتی متر، ضخامت پوست 4 میلی متر، TSS 7.8 درصد، اسیدیته 5.82 درصد، آب میوه 48-50 درصد.

• اینتردوناتو: هیبرید لیمو عمانی سیاه × سیترون در نظر گرفته می شود که به طور تجاری در ایتالیا رشد می کند، درختی بدون خار و نیرومند، میوه ای مستطیلی تا استوانه ای با نوک پستان، دانه های کم، آبدار، اسیدی • مایر: ترکیبی از لیمو × ماندارین، معرفی شده از چین به ایالات متحده توسط Frank N. Meyer، میوه تخم مرغی، متوسط ​​(قطر 6 تا 7 سانتی متر)، پایه گرد با نوک پستان کوتاه، گوشت آبدار، نسبتا اسیدی، دانه دار (کوچک) دانه).

  • منابع:
    1. Lemon fruit is a rich source of nutrients, a key to a healthy diet, and provides health benefits.
  • تبلیغات: 
    1. کدام نوع از عرقیات گیاهی برای بهبود و عملکرد قلب خوب است؟
    2. کیف مهمترین وسایل امروزی
    3. فواید بادام چیست
    4. با صرفه جویی کردن تبدیل به فردی ثروتمند شوید