تاریخچه حوله های ترکی از حوله سلین بر گرفته شده است که در ادامه توضیحات کامل را در اختیار شما قرار می دهیم.

حوله ترکی در اصل یک حوله حمام با ابعاد تقریباً 90 در 110 سانتی متر است. در ابتدا از پنبه یا کتانی ساخته شده بود، بعدها و به خصوص در قرن 18، با یک بخش شمع حلقه ای در مرکز ساخته شد.

این بخش بسیار مهمی از زندگی اجتماعی ترکیه بود و همچنان ادامه دارد، اما در اصل برای حمام تشریفاتی عروس قبل از عروسی و مناسبت های مهم بعد در زندگی در نظر گرفته شده بود.

حمام های ترکی نیز رابطه غیرقابل انکاری با این حوله ها دارند. برای مجموعه کاملی از حوله ها موجود بود و هنوز هم موجود است که از حوله های مختلف برای شانه، باسن و سر تشکیل شده است.

این چیدمان دقیق با در نظر گرفتن حمام های ترکی خاص انجام شد.

اگر عثمانی‌ها شفاعت نمی‌کردند، حوله همچنان یکی از لوازم جانبی حمام بود.

آنها سبک، طرح و بافت فانتزی را با کمک مهارت های قالی بافی خود در قرن هفدهم به حوله ها آوردند. حوله آنها از این نظر متفاوت بود که بافت 2/2 جناغی آنها دارای پرزهای حلقه اضافی بود.

حوله

در واقع به این معنی است که حوله آنها غیر از تار و پود هر پارچه بافته دیگری دارای انبوه یا حلقه های نخی است که از پارچه ابتدایی بلند شده است.

حوله هایی که ما در سرتاسر جهان استفاده می کنیم در واقع اولین بار در قرن هجدهم در بورسای امروزی بافته شدند.

بافندگان تکنیک‌های مختلفی برای این حوله‌ها ابداع کردند و حوله‌هایی که در ابتدا به نام «هاولی» شناخته می‌شد، اکنون به «هاولو» معروف هستند که در واقع کلمه ترکی حوله است.

تخصص و شهرت بیشتر این حوله ها به طور طبیعی به این واقعیت مربوط می شود که این حوله ها دست بافت بودند که تولید آنها را به 3-4 حوله در روز محدود می کرد.

بررسی های باستان شناسی نشان می دهد که این حوله برای اولین بار در قرن پانزدهم در شهر بورسا تولید شد و از بورسا در سراسر جهان پخش شد.

بزرگترین گواه این موضوع این است که بهترین حوله های دنیا در ترکیه تولید می شوند.

حوله‌هایی که در سراسر جهان به عنوان حوله ترکی شناخته می‌شوند و حوله‌های پنبه‌ای یا کتان که نام آن‌ها در اسناد ادواری به نام «پشتمال» آمده است، زمانی آنقدر بزرگ بودند که اندازه برای پیچیدن دور پایین بدن کافی بود، اما باریک‌تر از حوله های امروزی بعداً پهن تر شدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *