منبع غنی سلنیوم پودر گوشت اراک است، این ماده معدنی ضروری برای انواع عملکردهای بدن است.

تمام گوشت قرمز منبع غنی از آهن هِم است که به طور موثری توسط بدن جذب می شود و معمولاً در مقادیر بیشتری در گوشت قرمز در مقایسه با مرغ و ماهی یافت می شود.

نیاسین یا ویتامین B3 نامیده می شود که در بسیاری از عملکردهای بدن نقش دارد و مصرف کم آن با افزایش خطر بیماری قلبی مرتبط است.

ویتامین B6، این ویتامین برای خون سازی ضروری است.

فسفر، عنصری ضروری برای رشد و نگهداری بدن است.

ویتامین B12، این ماده مغذی ضروری برای خون سازی و همچنین برای عملکرد مغز و سیستم عصبی مهم است.

منبعی غنی از ترکیبات حیاتی، گوشت قرمز حاوی تعدادی ترکیبات حیاتی و فعال است که در صورت مصرف به مقدار کافی می تواند بر سلامت تاثیر مثبت بگذارد، از جمله:

پودر گوشت

کراتین، در گوشت بسیار موجود است و به عنوان منبع انرژی برای ماهیچه ها عمل می کند، همچنین به شکل مکمل های غذایی برای بدنسازی یافت می شود و ممکن است برای رشد و نگهداری عضلات مفید باشد.

تائورین اسید، این یک اسید آمینه آنتی اکسیدانی است که در گوشت یافت می شود و توسط بدن انسان تولید می شود.

به این دلیل که عنصر مهمی برای عملکرد قلب و عضلات است و شایان ذکر است که این اسید یک ماده رایج در نوشیدنی های انرژی زا است.

گلوتاتیون، آنتی اکسیدانی است که به وفور در گوشت یافت می شود، ممکن است در گوشت گاو تغذیه شده با علف به مقدار بیشتری یافت شود.

اسید لینولئیک مزدوج، این یک چربی ترانس است که در نشخوارکنندگان یافت می شود و زمانی که به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم مصرف شود ممکن است فواید سلامتی مختلفی داشته باشد.

امکان حفظ توده عضلانی، همه انواع گوشت قرمز منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا هستند.

این بدان معنی است که آنها حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری هستند و مصرف منظم گوشت قرمز می تواند به حفظ توده عضلانی و کاهش خطر آتروفی عضلانی با افزایش سن کمک کند.

امکان بهبود عملکرد در حین ورزش، گوشت قرمز حاوی کارنوزین است.

این اسید آمینه ای است که در ماهی و گوشت یافت می شود و سطوح بالای آن در ماهیچه ها با کاهش خستگی و بهبود عملکرد در حین ورزش همراه است، اما یک رژیم گیاهخواری سخت ممکن است به مرور زمان منجر به کاهش سطح کارنوزین در عضلات شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *